Sunday, March 28, 2010

TETAP SERUPA

Hari ini aku bangun..melihat awan diluar..Awan mendung, baguslah..sudah berapa minggu sering terik..baru minggu ini mendung menjelma..Alhamdulillah..apabila mengenangkan keadaan jalan yg panas terik..membuat aku muak utk keluar..Panas atau mendung..masih itu juga yg aku ulangi setiap hari..rutinku tidak pernah berubah mengikut cuaca..Cuma cuaca sering aku jadikan permasalahan..Keadaan yang sama, aku ulangi setiap hari..sama juga seperti semalam..sama juga baik ketika panas mahupun mendung..tetap serupa


Melihat balik jauh kedalam diriku..sama juga..baik ketika panas mahupun mendung..rutinku tidak pernah berubah..biar penuh ku isi diriku, akhirnya rutinku bangkit menepis..menepis segala perkara baru yg aku cuba lakukan..namun rutin, tetap menjadi rutin..menuding hati sebagai permasalahan..menuding hati dan terus menuding..pemilik hati dilupakan..tetap serupa

No comments:

Post a Comment