Tuesday, March 2, 2010

~MALU~

Kadang hati ini bisa menipu

Tetapi akhirnya ia kecundang

Mampukah hati menahan rindu

Walau pada insan, tetapi itu semua penipuan

Sering terdengar,

Jika kita merindu, kita sdg dirindui

Tetapi aku cuba meletakkan pada yg tidak pasti

Entahkan benar, entahkan tidak..

Apakah terbalas, masih tiada keyakinan

Sering aku merasa kesepian

Ingin diingati dan dirindui

Tetapi oleh siapa..pun tiada jawapan

Tetapi hati sering mencari-cari

Terkadang ketemu, terkadang tertipu

Jawapan sering mengecewakan

Tidak pernahkah aku sedar?

Sebenarnya aku merindui jauh dari semua itu

Jauh kepada sesuatu yg Benar

Kepada Yg Pasti itu

Tetapi dimanakah mahu ketemu??

Bagaimanakah bisa menjumpainya??

Terlalu yakin

Hati ini yakin sebenar-benarnya

Yang aku rindukan adalah Dia

Benar..Dialah!

Tetapi bagaimanakah??

Bantulah aku..bagaimana bisa aku dilihat oleh Mu

Selepas apa yg aku lakukan selama ini..

Apakah masih lagi dirindui olehNya..

Benar..benar-benar

Aku terlalu rindukan Dia

Hatiku sentiasa menjerit-jerit

Apakah sudi aku dipandang lagi??

Aku sangat memerlukan cinta dari Nya

Kenapa semuanya berlaku selepas kesalahan demi kesalahan yg aku lakukan

Malu aku mahu mengakuinya sekarang

Tidak mampu aku berpatah

Tetapi..

Aku mahukan Dia

Aku benar-benar perlukan Dia

Mungkinkah aku dapatkan semula?

No comments:

Post a Comment