Wednesday, December 23, 2009

SOLAT YANG MACAM NI

aku mahu solat yang macam ni..

seolah2 Ka'bah dihadapanku,

..syurga dikananku,

..neraka dikiriku,

..malaikat maut di atas kepalaku,

..titian sirat dibawah kaki ku..







sebab selama ni solatku..

seperti pasar,

..riuh dgn bicara..
















seperti meeting,

..kecoh melontarkan idea..














seperti bank,

..penuh dengan kira-kira..











seperti radio,

..berputar-putar lagu itu dan ini..


















seperti nota kuliah,

..jenuh dengan hafalan tadi..












seperti filem,

..banyak betul action-action menarik hati..











sebab aku tahu..

kalau aku jaga solatku,
Allah akan menjaga Aku..














walau dimana sekalipun..















keadaan apa sekalipun..














baik tika aku muda sekarang..
















atau sudah tua nanti..
















solat untukku tetap wajib..













..benarlah begini











dapat membersihkan hatiku..


agar hatiku kembali jernih..

seperti jernihnya air di telaga kautsarMu..

seperti bersihnya air yang mutlak yang Kau ciptakan..

suci lagi menyucikan..

agar harum..

mengharumkan hati hambaNya..

seperti harumnya Raudhah..



~amiin~

No comments:

Post a Comment