Wednesday, January 6, 2010

~JALAN INI~


Jalan ini..

Inilah jalan ku

Jalan yang dicari-cari


Walau gelap hati ini waktu dulu

Namun aku yakin itulah ia..


Walau sesak aku rasakan, berat..terlalu berat

Aku yakin cahaya tersebut mampu meringankannya


Walau merangkak aku menerkapnya

Namun aku tetap yakin itulah ubatku


Walau sekecil mana cahaya yang kau pancarkan

Aku sangat memerlukannya


Walau berhadapan ribuan kata-kata

Aku tetap mahu menelannya


Walau pahit rasanya pandangan pertama

Aku mahu rasakan juga manis



Maniskah cahaya itu?


Cukupkah sekecil itu?

Usahaku untuk meluaskannya

Aku mahu itu..


Inilah jalanku..[12:108]

Seperti termaktub dalam kitabMu

Juga kitab ku..ditanganku..


Agar tiada lagi hujahku kelak..

Hujah dihadapanMu..[6:156]

Hujah dihadapan mereka..[6:19]


Inikah janji aku dulu?

Janji dalam rahim ibuku dulu?


Jika ya, aku mahu memikulnya..

Kerana inilah tujuanMu

tujuanMu untukku..


No comments:

Post a Comment