Wednesday, September 22, 2010

DIA


Wajahnya yg cerah mententeramkan jiwaku

Senyuman manisnya melapangkan dada sempitku

Setiap butir katanya adalah hikmah buatku

Penawar ketika aku berduka

Amaran ketika aku leka

Peringat ketika aku tenggelam dalam riang

Nasihatnya adalah keyakinan buat diriku

Pandangannya membuatkan aku teringat pada Pemilikku

Setiap bersamanya memberi inspirasi baru bagi diriku

Tingkahnya sungguh santun

Menambat aku akan keindahan alam nyata

Sentuhannya pengubat segala lelahku



Ya Allah

Tenteramkanlah hatinya sepertimana tenteramnya aku melihatnya

Jadikanlah senyuman ikhlas sedekahnya buat beribu insan setiap bersamanya

Semoga kata-katanya juga menjadi

Hikmah..penawar..amaran..nasihat yang mampu membangkitkan jiwa yang lesu

Semoga pandangannya akan sentiasa mengingatkan hamba yang melihatnya

Terhadap Sang Penciptanya..

Jadikanlah kemunculannya penguat keyakinanku..

Santun tingkahnya melembutkan hati hamba yang melihatnya



Ya Allah

Sesungguhnya engkaulah sebaik-baik DA'I..

Namun aku memintamu menjaga dan memeliharanya

Agar sejahtera DA'Iku menjalani liku perjuangan

Yang melelahkan dan penuh onak..
Kerana DIA adalah DA'Iku..


No comments:

Post a Comment