Friday, May 7, 2010

KENIKMATAN YG SINGGAH BUKAN MENETAP

setelah lama menyepi
melihat ragam manusia tiada henti
hati mula mencari erti
erti kepada kehidupan ini
apakah ini yg dicari
apakah ini yg diingini
hanya menurut kata hati
tanpa memikirkan kesannya nnti

hidup dalam kesenangan
memuaskan apa yg diidam
memilih menurut keingiinan
malakukan apa yg difikiran
mengejar semua kehendak
mengecap semua kenikmatan

pernah dahulu tangisan dirasa sguh melapangkan
pernah dahulu kekecewaan dirasa sungguh membina
pernah dahulu kesepian dirasa suatu kebahagiaan
pernah dahulu kejatuhan dirasa suatu kebangkitan
pernah dahulu kelemahan dirasa suatu kekuatan
pernah dahulu kepahitan dirasa suatu kemanisan
pernah dahulu kedukaan dirasa sguh mendekatkan

kerana dulu aku lakukan bukan utk diriku
tetapi aku lakukan utk Dia
namun sekarang..

aku mahukan apa yg pernah dirasa dulu
krn prbuatanku skrg mula aku lakukan utk diriku
mula aku fikirkan utk diriku
mula aku lakukan utk kesenanganku
mula aku lakukan utk mengisi masaku


No comments:

Post a Comment